torsdag 3. september 2009

Ut på tur i strålende solskinn!!!

Denne uka har vært fullpakket med mye forskjellig.

Mandag startet vi med klassens time, der vi fikk gjort ferdig Wall of Fame!
Deretter fortsatte vi på koreografien "Eye of the Tiger".

Tirsdag tok vi turen ned til leiligheten til Beate for å se på ulike danseklipp; "Tap Dogs", "The American Ballet Theatre", "Chicago", "Chess", "One by one", "I rampelyset" og mange flere. Vi lærte mye om ulik bruk av scene, rekvisitter, rom, tid, lys og lyd.
På kvelden tok vi turen ned til teateret og så "Lindetreets løyndom"

Onsdag var vi tilbake i dansesalen hvor vi brukte mye av det vi lærte dagen før som hjelpemidler. det ble mange herlige duetter, soloer, gruppekoreografier og ellers litt sammensurium av mye dill og dall.

Miriam og Beate har planlagt i flere uker at vi skulle gå tur denne torsdagen. Det har regelrett regnet hver dag siden vi begynte her i august. Men vi våknet opp til fantastisk solskinn! Det var bare å kaste sekken på ryggen, solbrillene på nesa og ta på gode sko. Vi var klare for å erobre Hafstadfjellet.

Turen startet ved skolen kl 9. Hele klassen, ved unntak av Anita, begynte den fine spaserturen bort mot brulandet. Det var her vi skulle bestige Hafstadfjellets mange bratte oppoverbakker. Vi var psykisk forberedt. Med godt smil om munnen begynte vi i starten av løypa.

Det ble både melkesyre i lår og legger, blodsmak i munnen, sting i siden, svette rygger og slitne kropper. Men alt dette ble lagt til side når vi kom frem til toppen! For da var det tid for matpause og rett i koppen!

Etter å ha spist opp matpakken, fått ned pulsen og slappet av var det tide med et obligatorisk gruppebilde!

Etter 5 timer på tur var det godt å komme tilbake til skolen. Tusen takk for en kjempe fin tur!